Būs apritējuši jau vairāk, kā 10 gadi, kopš pirmie Superstar kategorijas dīdžeji sāka izmantot privātās lidmašīnas jeb vienkāršāk runājot – private jet’us lai ceļotu no viena pasākuma uz otru. Ja agrāk šo privilēģiju vairums dīdžeju mēģināja slēpt baidoties no kritikas, tad šodien daudzas “klubu “zvaigznes” ar to lepojas. Cik šāda luksusa dzīves izmantošana ir pamatota?

 

tiesto

 

Vispirms Private Jet’u izmantošana ir attieksmes jautājums un tikai tad komforta lieta jo šo privilēgiju pilnībā apmaksā promoteri no savas kabatas vai pasākumu budžeta. Šodien līdz ar klubu industrijas komercializēšanos, privātās lidmašīnas bieži atļaujas mākslinieki, kuri pilnībā to nav pelnijuši, taču vēlēšanās līdzināties saviem zvaigžņotajiem kolēģiem bieži ņem virsroku pār skaidro saprātu. Vairāki Theroom apjautātie A-kategorijas dīdžeji atzīst, ka privāto lidmašīnu izmantošana ir attaisnojama gadījumos, ja līdz uzstāšanās vietai nav tiešo lidojumu vai arī ceļā jāpavada liekas stundas, kas sarežģī savukārt veikmīgu nokļūšanu līdz nākamajai uzstāšanās vietai – honorāra saņemšanai. Kur un kad radās šī dīdžeju iekāre uz private jet privilēģijām?

 

morilloPar personīgo lidmašīnu pirmatklājēju var saukt absolūto pasaules čempionu privāto reaktīvo lidmašīnu izmantošanā – Ņujorkas house Donu – Erick Morillo. Subliminal leibla Boss un Ņujorkas Pacha līdzīpašnieks pirmoreizi iesēdās savā private jet jau 2001. gadā. Viņam pieder arī viena no visilgākākām rezidencēm Ibizā. Viņa “Subliminal Night” klubā Pacha notiek jau 11. gadus un tieši veiksmīgā sadarbība ar Pacha, ļāva viņam saņemt nepieciešamo budžetu privātās lidmašīnas lietošanai. Ziemas sezonas laikā viņa Royalty life pilnībā apmaksā viņu uzstāties aicinošie promoteri. Ar savu piemēru Erick Morillo parādīja virzienu arī citiem veiksmīgiem un labi pelnošiem dīdžejiem, ka Luxury Life ir iespējama un nav par ko kaunēties. Viņš bija pirmais dīdžejs, kurš atteicās lidot biznesa klasē, izvēloties lidot tikai ar privāto lidmašīnu, ar to iegūstot lielu nosodījumu no daudzu kolēģu puses, taču ar gadiem šādu kolēģu kļuva arvien mazāk jo honorāri auga un līdzīgas iespējas pēc labākas dzīves ieguva arī citi A-kategorijas dīdžeji. Šodien Subliminal un Morillo vārds vairs nav tik populārs, kā teiksim, pirms gadiem pieciem, tomēr nevēlēšanās pārkāpt atpakaļ uz biznesa klases lidojumiem, ir samazinājusi Morillo uzstāšanās skaitu Eiropā uz pusi. Pēdējos gados viņa uzstāšanās grafikā figurē pārsvarā tikai ASV – Dienvidamerika un festivāli (kuri maksā!).

morillo jetNu jau bijušais Pacha brand direktors Denijs Vitls pirms pāris gadiem par dīdžeju privātajām lidmašīnām sacīja:

“Ja godīgi, es neko nezinu par to,” teica Denijs. “Un vienīgais Pacha DJ, kurš patiešām izmanto privāto reaktīvo lidmašīnu ir Erick Morillo. Tomēr Erick saņem no mums budžetu šiem lidojumiem vasarā, un arī visiem pārējiem koncertiem, ko viņš spēlē vasaras sezonā, “teica Denijs. “Kā jūs varat iedomāties, tās ir diezgan lielas summas, kas ļauj viņam iznomāt privāto reaktīvo lidmašīnu”.

Šodien Denijs Vitls ētisku apsvērumu dēļ atsakās par šo tēmu runāt, jo privātās lidmašīnas vasaras sezonā izmanto arī citi Ibizas Pacha rezidējošie dīdžeji, tostarp arī Luciano. Attiecībā uz Ibizas Pacha superstār-dīdžeju izmantoto luksusa dzīves atribūtiku jārunā atsevišķi. Iemesls: Pacha, kā lielākā pasaules klubu brenda astronomiskie ieņēmumi vasaras sezonā un kompānijas personīgās lidmašīnas.

 

David Guetta arī protams nesmādē privātās lidmašīnas, tomēr ņemot vērā viņa vārda fantastisko pirktspēju, iespējams šī privilēģija daudziem šķiet attaisnojama . 2011. gadā tika izveidots veiksmīgs reklāmas triks starp David Guetta ar jaunatnes iecienīto, Spānijas zemo cenu aviokompāniju “Vueling”, kuru reklāmās ir piedalījušās daudzas slavenības, kā Jade Jagger, Wally Lopez, MTV kanāla personības u.c.

 

 

guetta

 

Reklāmas kampaņa vēstīja, ka David Guetta arī izvēlas “Vueling”. Reklāmas nolūkos tika organizēts īpašs reiss ar Taio Cruz un David Guetta, taču tā arī bija vienigā reize, kad Mr. Guetta iekāpa kompānijas lidaparātā. Viņš savām vajadzībām pārsvarā izmanto moderno D-CVII Jet Cessna 650 Citation VII.

 

jet tiesto

 

Otrais dīdžejs aiz Erick Morillo, kurš sāka lidot ar privāto reaktīvo lidmašīnu bija Tiesto. Skaidŗības pēc jāatzīmē, ka Tiesto daudzu gadu garumā to īrē no Holandes kompānijas JetNetherlands un izmanto 5-6 mēnešus gadā garajiem pārlidojumiem. Pirms vairākiem gadiem, būdams slavas virsotnē, gluži kā Guetta šobrīd, Tiesto sāka izmantot populāro Jet Cessna 560XL PH-JNX, ko izmanto vēl šobrīd. Uz 2011. gadu pēc viņa menedžmenta sacītā Holandes presei, Tiesto bija nopelnījis virs 20 milioniem euro, tomēr nebija tērējis to sava lidaparāta iegādei, izvēloties turpināt īrēt. Šodien Tiesto no lielajiem stadiona šoviem pamazām pāriet uz mazākiem deju laukumiem un pārcelšanās no pasaules lielākā kluba Privilege uz salīdzinoši mazo Ibizas Pacha, norāda uz to, ka gluži bez sava “private jet” viņš nepaliks. Pacha par to parupēsies!

 

armin

 

Arī populārākais pasaules trance DJ – Armin Van Buuren vasaras sezonas laikā pāriet uz Private Jet režīmu. Pirmo reizi Armin iekāpa privātajā lidmašīnā pirms vairākiem gadiem un tāpat, kā viņa kolēģis, otra Holandes superzvaigzne Tiesto, izmanto to garajiem pārlidojumiem un vasaras sezonas festivāliem, kur saņemtie honorāri krietni pārsniedz klubu honorārus.

 

shm

 

Pedāli grīdā šobrīd spiež Swedish House Mafia. Līdz pasaules līmeņa augstumiem uzlidojušie zviedri, patlaban izmanto visas piedāvātās viņiem dzīves iespējas. Swedish House Mafia rezidences 2010 un 2011. gada vasarās ibizā kļuva par ienesīgākajām klubā Pacha, turklāt vēl iekāpšana pop-mūzikas teritorijā, sniedza zviedriem neierobežotas iespējas arī lavierēt starp honorāru lielumiem festivālos un kļūt par Top3 pārdotākajiem deju māksliniekiem ASV. Šajā vasarā pārcelšanās ar stadiona kategorijas šovu uz pasaules lielāko klubu Privilege, nomainot šajā pozīcijā ilgadējo Tiesto, tikai apzīmē šā brīža zviedru slavas mirkļus . Viņu lietotais luksusa klases reaktīvais – Solid Air Citation Bravo PH-DYN ir tikai acīmredzams atgādinājums.

 

fede

 

Skrējiens pēc kolēģu private jet modes lika sajust komforta v-ērtības arī Fedde Le Grand. Viņa 2010. gada “Flamingo Night” rezidences Ibizā pavēra arī jaunajam holandes dīdžejam iespēju lidot savā personīgā lidmašīnā, kam par iemeslu kļuva viņa 2010. gada “Summer Takeover Tour” ar regulārajiem vasaras datumiem Las Vegasā, kur šobrīd dīdžeju saņemtie honorāri bieži pārsniedz Ibizas piedāvājumus. Diemžēl “Flamingo Night” nekļuva par Ibizas veiksmi un nodzīvoja tikai vienu vasaru. Arī “Summer Takeover Tour” Fedjam beidzās un resursi uz privāto lidmašīnu arī…

 

Par jaunās paaudzes Erick Morillo var droši nosaukt Deadmau5. Pāris gadu laikā no kompjūterjapiņa līdz deju skatuves “superstāram”. Neviens vairs neabšauba  Joel Thomas deadmauseZimmerman (īstais Deadmau5 vārds) muzikālos talantus un producenta dotumus. Tomēr šīs paaudzes, pie kuras pieskaitāms Deadmau5 sapratne par luksusa lietām attiecībā pret vecākās paaudzes A-klases dīdžejiem ir tik krasi atšķirīga, kā viņa paša skaidrība par to, kurā realitātes malā viņš atrodas.  2011. gadā tika atceltas vairākas Deadmau5 uzstāšanās, Eiropā (Ibizu ieskaitot), kurās Kanādas dīdžejs negribēja atteikties no privātās lidmašīnas izmantošanas iknedēļas lidojumiem uz Eiropu.

Šodien līdz ar EDM uzplaukumu globālā mērogā un ASV tirgus ietekmi uz honorāru lielumiem, reaktīvās lidmašīnas ceļošanai pastāvīgi izmanto Afrojack, kurš savu lidmašīnu nodēvējis par “The Afrojet, Diplo, Calvin Harris, Steve Aoki un vēl bariņš jauno EDM “Stāru”. Atsaucoties uz vairākām privātajām aviokompānijām, viens lidojums ar personīgo private-jet  izmaksā no $1,600 līdz $8,600 stundā, atkarībā no lidmašīnas modeļa. Vidēji viena DJ-zvaigznes uzstāšanās vizīte ar savu reaktīvo lidmašīnu izmaksās promoteriem aptuveni + $20,000.

Interesanti, ka liela daļa vecās paaudzes Superstar DJ’u privātās lidmašīnas lieto tikai izņēmuma gadījumos, tomēr izvēlas lidot biznesa klasē. Starp viņiem ir gan Sven Vath (kurš izmanto tikai Lufthansa), John Digwed, Paul Oakenfold, Carl Cox, Roger Sanchez, Sasha, Sander Kleinenberg u.c.

 

fuck me

 

Gigolo leibla boss DJ Hell, kurš pieder pie biznesa klases lidojumu dīdžejiem, saka: “Vai es varu paskatīties promoterim vai klaberiem acīs un justies komfortabli, ka lidoju biznesa klasē ? absolūti jā: vai es varētu to komentēt ja lidotu ar privāto lidmašīnu… protams nē. Lielākā daļa no šiem puišiem nekad nav pat pārdevuši tik daudz ierakstus lai atļautos lidot ar privātajiem reaktīvajiem, tie noteikti nav U2 “.

 

Teksts: Svens

Copyright (C) The Room.